Plastic fantastic eller äkta vara?

Plastic fantastic eller äkta vara är ett friskt diskuterat ämne! Därför måste vi ju självklart ta upp detta här på Modern Youth bloggen. Eller hur!

I det moderniserade samhälle som vi lever i idag där skönhetsideal ligger till grunden för många ungdomars vardag kan man inte låta bli att tänka på vad det är som driver en människa till total förödelse. Att former av olika agressiva bantningsmetoder, implantat och diverse andra onödiga operationer är så pass vanligt idag, är svårt att förstå.

Har dagens Sverige blivit ett offer för Hollywood trenden?

plastkirurgi

Det är inte allt för sällan man läser om silikonbröst som spricker eller andra skönhetsoperationer som går fel. Att man är redo att ta den risken för sitt eget egos skull är ju facinerande. Det pekar verkligen på hur pass utseendefixerad vår generation har blivit.


-Modern Youth


Kommentarer
Postat av: yasmine the one and only

allt bra? krams

2009-02-11 @ 20:42:33
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Natalie

Hon på bilden var ju så fin innan hon började operera sig!

2009-02-11 @ 21:50:01
URL: http://nst.blogg.se/
Postat av: M.S

vem bestämmer om vad som är sanning om skönhet eller att "vara fin"?

Så länge vi är fler än en kommer det alltid att finnas olika sanningar och upplevelser dvs fler dimensioner av samma "diamant".

Tyvärr tror jag det är så att ju mindre tid vi ägnar oss åt att bry oss om varandra och hjälpa, medför att vi också tappar "rätt"personer i vår omgivning och då också tappar viktiga insikter och värderingar om oss själva! Vi lever på ytan med Ytliga vänner, ytliga känslor, ytliga jobb, ytliga familjer, ytlig hälsa, ytliga barn, ytlig insikt, ytligt yttre och pengar för att upprätthålla en ytlig balans i ett ytligt liv!

Att stanna upp, göra skillnad och bry sig, be om andras hjälp och att få hjälpa skapar rätt och bra enerigi.

När inte pengar längre finns kommer inte heller ett ytligt liv att vara värt nåt. Då kommer djupa och kärleksfulla relationer / nätverk vara dagsfärsk valuta!

2009-02-12 @ 15:05:42
Postat av: ellie.

jag har skrivit en uppsats om detta i både engelska och svenska,

2009-02-12 @ 16:35:39
URL: http://ellinoresange.blogg.se/
Postat av: TESS

brrr, ryser när jag ser på den kvinnan! Men samtidigt får hon se ut hur hon vill så länge hon mår bra och inte skadar någon annan.

2009-02-12 @ 19:02:25
URL: http://tess021.blogg.se/
Postat av: Angelica

Det finns ju plastikoperationer och plastikoperationer.

Jag själv funderar på att "retuschera" mina bröst efter graviditeten.... detta för att jag har väldigt stora bröst till en väldigt liten kropp, och dessutom hängiga. Det har inte blivit bättre med min graviditet.. nooo hahaha



Däremot är jag lite emot de mer "större" förändringarna som att ta bort halva ansiktet och sätter dit ett annat... ja det tycker jag är skapligt konstiskt och helt åt fanders faktiskt.



Och jag blir mörkrädd när man ser fler och fler unga barn som vill operera sig! För de har ju inte ens vuxit klart än! De har ju inte fått sitt vusna ansikte än...

2009-02-12 @ 20:21:31
URL: http://angelicablohm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0