Dagens unga föräldrar!

Det första inlägget ska jag snällt tillägna dagens unga föräldrar!


Jag har gång på gång stött på omogna, naiva, självupptagna, egocentriska snorungar till föräldrar och slutar aldrig att förundras över deras strävan efter bekräftelse.


Vad är det som gör en ung mamma till porrskådis?


Är det rätt att sluta amma för att man vill skaffa silikonbröst?


Är det rätt av en pappa att stödja detta?


Jag tycker det borde införas en åldersgräns på föräldraskap! Jag tittar runt om kring mig och ser ungdomar som skaffar barn innan de ens har fått sitt första riktiga anställningskontrakt. Barn som uppfostrar barn!? Vad är det frågan om!?


 Bilden är hämtad från www.text.nu där de hävdar att det inte är redigerat Photoshop utan alltså en riktigt tatuering! Skandal!


Den här bilden är hämtad ifrån www.text.nu där de hävdar att den inte är redigerad i Photoshop utan alltså en riktig tatuering! Hoppas att lille bebis kan förlåta sina föräldrar när bebis blir äldre...

-Modern Youth


Kommentarer
Postat av: Sweet life style

haha sött :P

2009-02-11 @ 13:25:13
URL: http://sweetlifestyle.se
Postat av: Mikaela Larsson

Vet inte vad jag ska säga. Hoppas ju förstås att ingen är så dum att man "märker" en bebis. Man får hoppas att detta bara är en bluff.....

/Mikaela

2009-02-11 @ 15:44:00
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/
Postat av: Jackeline Perez

nämen gud, stackars bebis.. han måste fått int. Åhhh.. fan ledsen jag blir =(

2009-02-11 @ 15:48:28
URL: http://perezjackeline.blogg.se/
Postat av: yudith

hej hej senare ikväll komer jag att skriva vad jagtycker om detta i min blogg. Du får då gärna kika in och läsa om mina åsikter när det gäller detta.



Väldigt intressant ämne att skriva om ska bli roligt och besvara frågorna du ställt!:)

2009-02-11 @ 15:58:55
URL: http://yamis.blogg.se/
Postat av: Lorena

Det är väl knappast åldern som spelar in hur man är som mamma? När jag är i lekparken med min dotter ser jag bara massa ouppfostrade snorungar till 35åringar känns det som... Som slår sina föräldrar och föräldrarna inte säger till, jag blev gravid när jag var 16 och även om folk kanske har synpunkter på mitt yrkesval så är jag ändå en bättre mamma än vad många som är dubbelt så äldre än vad jag är. Allt handlar om sunt förnuft. Och bilden med tatueringen är inte äkta...

2009-02-11 @ 16:49:36
URL: http://lorenasanchez.blogg.se/
Postat av: lottan

verkligen!! eller inte åldersgräns...men en mognadsgräs...du borde ha ett fast jobb och ha haft det ett år eller nått....soc bidrage för fula unga socmorsor borde försvinn...de borde få betala extra istället!!! man borde ha ett fast eget boede...och på fiktit inte å festa mer!

2009-02-11 @ 17:06:05
Postat av: Angelica

Jag kan inte hålla med dig mer.

Blir så jävla trött på snorungar som tror sig vara vuxna och mogna nog för att skaffa barn när de själv är barn.



Införskaffa åldersgräns för att få skaffa barn och är du för ung, ja då tas foster bort.

Eller gör så här...

Höj åldersgränsen för att få ha sex då det verkar vara någonting som snorungar idag inte kan utöva med försiktighet och varsamt....



Du är inte tillräckligt vuxen nog för att ha ett jobb, skriva på kontrakt, köra bil, köpa tobak/alkohol, gå ut på krogen eller rösta om hur Sverige ska styras... MEN DU ÄR VUXEN NOG FÖR ATT SKAFFA BARN??



Stackars de barn som har barn till föräldrar....

2009-02-11 @ 17:42:43
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jag kan inte hålla med dig mer.

Blir så jävla trött på snorungar som tror sig vara vuxna och mogna nog för att skaffa barn när de själv är barn.



Införskaffa åldersgräns för att få skaffa barn och är du för ung, ja då tas foster bort.

Eller gör så här...

Höj åldersgränsen för att få ha sex då det verkar vara någonting som snorungar idag inte kan utöva med försiktighet och varsamt....



Du är inte tillräckligt vuxen nog för att ha ett jobb, skriva på kontrakt, köra bil, köpa tobak/alkohol, gå ut på krogen eller rösta om hur Sverige ska styras... MEN DU ÄR VUXEN NOG FÖR ATT SKAFFA BARN??



Stackars de barn som har barn till föräldrar....

2009-02-11 @ 17:44:26
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Angelica

http://angelicablohm.blogg.se/2009/january/ung-mamma-barn-som-skaffar-barn.html



Glömde lämna denna länk där jag skrev min åsikt på min blogg om unga föräldrar... haha du har lite mer "bra" kommentarer än jag ;) hahha

2009-02-11 @ 17:46:07
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: - anna a

Hehe jag tycker det var sött, självklart är det inte okej " i verklighete " men bilden var söt :)

2009-02-11 @ 18:32:59
URL: http://anaaaa.blogg.se/
Postat av: Frida och Pricken

Citat: "Hehe jag tycker det var sött, självklart är det inte okej " i verklighete " men bilden var söt :)"



Hur kan man tycka det?

2009-02-11 @ 20:10:55
URL: http://fridaochpricken.blogspot.com
Postat av: Annica

Lämplig som förälder eller inte, har inget med åldern att göra! Det finns många föräldrar i 30-40 års åldern som inte är bra förebilder för sina barn!

2009-02-11 @ 21:39:54
URL: http://annicassida.blogg.se/
Postat av: Angelica

Nehej.... Att vara förälder har inget med ålder att göra...



Så rösträtt, byxmyndighet, straffmyndighet, körkortsmyndighet etc etc Det har inteheller någonting med åldern att göra heller då eller?



ALLT har med ålder att göra. Det är därför vi har åldersgränser på det mesta. När ditt barn får börja på dagis, ålder på bio, målsmans underskrift när du är under 18, leksaker för barn över 3år... ETC ETC

2009-02-11 @ 22:36:29
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: Angelica

Nehej.... Att vara förälder har inget med ålder att göra...



Så rösträtt, byxmyndighet, straffmyndighet, körkortsmyndighet etc etc Det har inteheller någonting med åldern att göra heller då eller?



ALLT har med ålder att göra. Det är därför vi har åldersgränser på det mesta. När ditt barn får börja på dagis, ålder på bio, målsmans underskrift när du är under 18, leksaker för barn över 3år... ETC ETC

2009-02-11 @ 22:36:57
URL: http://angelicablohm.blogg.se/
Postat av: M.S

Jag var 34 år när jag fick mitt underbara barn.

Beslutet tog jag efter många års eftertanke och med en livsparner som kompletterar mig med de sidor jag själv saknar...och det är fler än en sida;o).

I mitt fall valde jag att göra abort när jag var 20 för jag inte var mogen och inte hade rätt sociala förutsättningar och att jag inte kände mig trygg i att jag skulle klara av att uppfostra ett barn. En av de viktigaste anledningarna var dock att jag själv inte hade landat i vem jag var, ville eller kunde erbjuda som människa. Jag visste inte åt vilket håll jag skulle gå åt och framför allt visste jag inte varför!

Alice i underlandet frågade katten vilken väg hon skulle ta i ett flervals vägskäl! Till svar fick Alice att "-det beror på vart du ska!"



Mao så är det lätt att skaffa ungar och leva ett ok liv, men det svåra ligger i att ställa sig frågor som varför och fundera över svaret!



Nu ska jag fråga mig varför jag ska fortsätta jobba och lyssna på svaret ;o).





2009-02-12 @ 15:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0